GTP

GTP StaffPh.D. Alberto Molinari, Ph.D. Mónica Campos and Ph.D. Herbert Danninger
ELENA BERNARDO
PHD EXTRAORDINARY AWARD
MOHHAMMAD ALI JABBARI TALEGHANI
gTiAl DUPLEX MICROSTRUCTURE
FOAM: Ti3SiC2 (MAX phase)
TITANIUM NITRIDE SURFACEPOWDER METALLURGY TITANIUM SURFACE AS PREPAREDPROCESSING OF MATERIALS BY PIMZIRCONIUM POWDERPROCESSING OF MATERIALS BY PIM

Great success at the first annual meeting of MULTIMAT-CHALLENGE

On Thursday, April 28 was held the first annual meeting of the R&D program on technologies MULTIMAT-CHALLENGE (www.multimat.org), funded by the Regional Government of Madrid and led by the Group of Powder Technologies (GTP) of the University Carlos III of Madrid. The meeting, held within the framework of the Materials Week (Excellence Moncloa Campus), was conceived as a scientific workshop to keep in contact the researchers participating in the program and representatives of partner companies, and to share the advanced and numerous research topics that are being developed within the program in the three areas of interest: transport, energy and health. The meeting attracted more than 120 participants, including PhD students of the participating groups, as well as master and pregraduate students of the participating universities. Read more+

El grupo de investigación GTP de la UC3M participa en el 228th ECS meeting de la Electrochemical Society

Investigadores del Grupo de Tecnología de Polvos (GTP) de la Universidad Carlos III de Madrid han participado en el 228th ECS Meeting de la Electrochemical Society, que ha tenido lugar del 11 al 15 de octubre de 2015 en Phoenix, Arizona (EEUU). En la Conferencia titulada “Non-VOC Water-Based Nanocomposite Sol-Gel Thin Films for Corrosion Protection of Commercial Magnesium Alloys” se han mostrado los resultados de un trabajo de colaboración realizado entre el Grupo de Tecnología de Polvos (GTP) de la Universidad Carlos III de Madrid y el Grupo de Materiales Nanocompuestos y Películas Delgadas de Diseño (SURFPROT) del CENIM (CSIC).

Un gran día para el GTP: Premios Extraordinarios de Doctorado y Doctorados Honoris Causa

El pasado viernes 29 de Enero, Día de la Universidad (Celebración del Día de Santo Tomás de Aquino, el 28) en la Universidad Carlos III de Madrid, fue un gran día de celebración para el Grupo de Tecnología de Polvos.

Por un lado se les concedió el Premio Extraordinario de Doctorado a dos doctorandos del grupo, por sus tesis desarrolladas en los últimos años: la Dra. Elena Bernardo y el Dr. Mohhammad Ali Jabbari Taleghani. La Dra. Bernando, en la actualidad en AMES (Barcelona) y el Dr. Jabbari en TECMICRO (Madrid).

SOCIEMAT AWARDS TWO MEMBERS OF THE POWDER TECHNOLOGY GROUP TO ATTEND THE JR EUROMAT 2016 IN LAUSANNE, SWITZERLAND

The biannual JR EUROMAT conference, organized by FEMS, is addressed to young material scientists and engineers (Master and PhD students, and post-docs). The aim is to offer the students a first international experience to present their research works and develop their communicative skills with other scientists. The 13th edition will be hosted by Ecole Polytechnique Fédérale of Lausanne from 10th to 14th of July 2016 in Lausanne, Switzerland.

El grupo de investigación GTP de la UC3M desarrolla recubrimientos de nueva generación con altas prestaciones anti-corrosivas.

El Grupo de Tecnología de Polvos de la UC3M junto a AIMME y la empresa PINTURAS ISAVAL, S.L. está desarrollando recubrimientos con altas prestaciones anticorrosivas a través del Proyecto de I+D+i: DESARROLLO DE RECUBRIMIENTOS DE ALTAS PRESTACIONES ANTI-CORRROSIVAS DE NUEVA GENERACIÓN, RECORD.

Nuevas cerámicas obtenidas por “Powder Injection Moulding” (PIM) mediante un ligante ecológico.

Investigadores del GTP (Carolina Abajo, Antonia Jiménez-Morales y José Manuel Torralba), en el marco del proyecto ECOPIN, en el que han participado las empresas ALFA MIM y Guzmán Global, han desarrollado por Powder Injection Moulding (PIM) un material cerámico basado en el Silicato de Zirconio (Zircón) de excelentes propiedades mecánicas y alta resistencia al desgaste.