Intelligent Systems LabUniversidad Carlos III de Madrid

Duration

Organization

Description & Objectives

Diseño del sistema de navegación y control de un UAV

12/2015-05/2016

COPISA PROYECTOS Y
MANTENIMIENTOS
INDUSTRIALES S.A.U.

Development of the navigation and perception modules for an Unmanned Aerial Vehicle for inspection of buildings and road infrastructures.

Proyecto de Viabilidad de la comunicación entre el Bus CAN de un vehículo específico con un dispositivo de adquisición de datos móviles

2014-2015

SERCORE TECH S.L.

Project was funded by SERCORE TECH S.L. to provide support for the development of diagnosis machine for the communication with vehicle components through CAN-Bus.

Asesoramiento en sistemas embebidos

July 2014

SEPSA SISTEMAS CONTROL
E INFORMACION S.L.

Create an embedded system consulting project, designed to develop embedded application under Linux platform.

Asesoramiento en sistemas embebidos

July 2014

SEPSA ELECTRONICA
DE POTENCIA S.L.

Asesoramiento para la mejora de un sistema de visión estereoscópico para la medición de entornos 3D de exteriores. Sistema de percepción y captura de datos en dispositivos de tecnología ARM

12/2014-03/2015

IBEROPTICS SISTEMAS
OPTICOS S.L.

Development of stereoscopic systems for 3D environment reconstruction. The implemented system included perception system, the data retrieval software and advanced visual capabilities were based on ARM technology.

ODISEA

2012-2014

GEOTECNIA Y
CIMIENTOS S.A.

Development of computer vision software for road marks detection and identification for inventory applications.

Sistema inteligente de auscultación vial e inventario

2009-2011

GEOTECNIA Y
CIMIENTOS S.A.

Development of computer vision software traffic signs detection and identification for inventory applications.

RECOVE

01/2009-12/2009

GAMCO S.L.

Vehicle detection and identification based on laser scanner through 3D reconstruction techniques.

SEGVAUTO

2008-2009

Universidad Politécnica
de Madrid (UPM)

Development of perception technologies for the Madrid Community Project SEGVAUTO as a contracted organization.

Sistema Automatización de la Gestión de Acopios de Paneles para fachadas de Hormigón Arquitectónico y GRC

2007-2008

DRACE PREFABRICADOS DE EDIFICACION S.L.

Automatic concrete panel retrieval system for concrete facade and GRC.

Sistema de vigilancia de infracciones de tráfico basado en técnicas de visión por computador

TEVA S.L.

Development of an intelligent traffic surveillance system based on computer vision techniques. The designed system was embedded in a motorcycle, and provides automatic license plate detection and traffic infraction notification.

Comunicación de video de nueva generación

2007-2010

Centro para el Desarrollo
Tecnológico Industrial (CDTI)

Project was created to research and develop modern tele-presence technologies for internet based meetings, that are able to create complex 3D based tele-presence environments.

Sistema de vigilancia del carril bus basado en técnicas de visión por computador

TEVA S.L.

Automatic bus-lane surveillance system based on computer vision techniques.

Sistema de vigilancia del carril vao basado en técnicas de visión por computador

01/2007-12/2007

TEVA S.L.

Automatic high occupancy lane surveillance system based on computer vision techniques.

CARACOLA

CONSTRUCCIONES ESPECIALES
Y DRAGADOS S.A. (DRACE)

Automation of the modular building system.

Factoría automatizada de fabricación de paneles para fachadas de hormigón arquitectónico

N/A

DRACE PREFABRICADOS DE EDIFICACIÓN S.L. (DRACE PREDIF)

Automation of concrete panel fabrication project.

Estudio de viabilidad para la fabricación de hormigón arquitectónico

CONSTRUCCIONES ESPECIALES
Y DRAGADOS S.A. (DRACE)

Studio for the viability of the automation of concrete panel fabrication.

Cátedra Iberia Informática

IBERIA INFORMÁTICA S.L.

Design of Iberia Computer Chair.

Asesoramiento en proyectos basados en la visión por computador

BCB INFORMÁTICA Y CONTROL

Computer vision consulting project with BCB Informatica y Control.

Automatización del montaje y reglaje de cajas de transmisión

JOHN DEERE IBÉRICA S.A.

Automation of the gear box assembly chain.

Acuerdo Marco de colaboración con la empressa John Deere Ibérica S.A.

JOHN DEERE IBÉRICA S.A.

Collaboration agreement with John Deere Iberica S.A.