Banner departamento
Estás en: Inicio > Departamento de Ciencias Sociales > Investigación

Última actualización: 21/03/2017

LINEAS DE TRABAJO

• Agricultura europea en perspectiva histórica
  • Convergencia y patrones de crecimiento en los siglos XIX y XX.
  • Economía política de la industrialización.
  • El sector exterior y crecimiento en las economías periféricas de Europa.
  • Historia de las Instituciones Económicas
  • Historia del pensamiento económico de la intervención.
  • Historia monetaria de América Latina
  • Intervención pública y crecimiento
  • La contabilidad nacional española en perspectiva histórica.
  • Proteccionismo; ventaja comparativa; crecimiento en la Europa del Sur y América Latina.

Proyectos de Investigación

Societal Aging and Demographic Literacy. (2016-2019). Funded by the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness. (Juan Fernández).

The linguistic regime in the Catalan school system. Funded by the Spanish Ministry of Education. (Roberto Garvía).

Growth, Equal Opportunities, Migration & Markets, GEMM. (2015-2018). Funded by the European Commission, Horizon 2020. (Javier Polavieja, PI Spanish team; Jonas Radl).

New Approaches to Immigration Research, NewAir. (2016-2019). Funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness. (Javier Polavieja, PI; Oliver Strijbis).

Competition, Adaptation and Labour-Market Attainment of International Migrants in Europe, CALMA.(2013-2016/2017). Funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness. (Javier Polavieja, PI; Jonas Radl, Rick Sandell).

Gender and health impacts of policies extending working life in western countries. (2015-2018). Funded by European Cooperation in Science and Technology (Chair: Aine Ni Leime; Jonas Radl).

Grupo de Estudios de Población y Sociedad (GEPS-CM) – Población, familia y envejecimiento en el mundo contemporáneo: dimensiones de un proceso en marcha.(2016-2018). Funded by Comunidad de Madrid (David Reher, PI; Jonas Radl.)

Las causas y consecuencias del alfabetismo demográfico, DEMLIT. (2016-2018). Funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (Antonio M. Jaime Castillo, PI; Jonas Radl).

FamiliesAndSocieties – Changing families and sustainable societies: Policy contexts and diversity over the life course and across generations. (2013-2017). Funded by the European Commission, 7th Framework Program. (Livia Sz. Olah, PI; Jonas Radl)

Desigualdades sociales en la fase prenatal – la creación del Panel Español de Nacimiento (PEN) / Spanish Birth Cohort Study (SBSC). (2015-2018). Funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (Leire Salazar; PI; Jonas Radl)

Top-down or bottom-up? Explaining Ethnic Voting in Latin America. Funded by the German Science Foundation, (Oliver Strijbis, UC3M, together with Detlef Nolte and Almut Schilling-Vacaflor, German Institute for Global and Area Studies).

Globalización y crecimiento en los paises de la periferia europea y latinoamericana entre 1820 y 1940
Investigador principal: Antonio Tena Junguito
Financiado por El ministerio de Educación. 2012-2014

La integración vertical y las explotaciones agrarias en perspectiva histórica
Investigador Principal: James Simpson.
Financiado por el Ministerio de Educación. 2010-2013.

Explicando el desarrollo de las regiones europeas, 1850 - 2008
Investigador Principal: Joan R. Rosés.
Financiado por el Ministerio de Educación. 2010-2013.

Historical Patterns of Development and Underdevelopment: Origins and Persistence of the Great Divergence
Investigador Principal: Leandro Prados de la Escosura
Financiado por el Séptimo Programa Marco (7PM). 2010-2013.